C12

Rondo przysparza kłopotów wielu kierowcom. Niestety pomimo wielu godzin kursu spędzonych na rondzie, kierowcy nadal nie wiedzą jak się poruszać po ruchu okrężnym. Zdarzają się przypadki wypadków na rondach kierowców, którzy mają prawo jazdy ponad trzydzieści lat! Nieznajomość przepisów i brawura? A może stres i brak wyobraźni? Z pewnością jest to wypadkowa wielu czynników. Zatem jak jeździć by uchronić siebie i innych przed groźnymi wypadkami? Zapraszam do lektury.

Przepisy ruchu drogowego określają jasno i wyraźnie jak poruszać się po drodze z ruchem okrężnym. A więc zaczynamy.

Jest wiele rodzajów rond, od jednopasmowych przez dwupasmowe. Małe, duże i średnie, a nawet takie jak turbinowe. Niezależnie od tego na jakim rondzie się znajdujesz, zasady są zawsze te same. Zdecydowanie najwięcej problemów sprawiają nam ronda z większą ilością pasów ruchu. To właśnie wtedy najczęściej dochodzi do wypadków. Niestety zmieniamy pasy jak chcemy (bez żadnych zasad), a to wiąże się z przykrymi konsekwencjami. No właśnie to jak to jest? Kiedy włączamy kierunkowskaz? Kto ma pierwszeństwo i który pas zająć, kiedy zamierzam jechać prosto? Poniżej znajdziecie wszystkie odpowiedzi.

Ustąp pierwszeństwa i C12

Przed każdym rondem znajduje się znak, który sygnalizuje o tym w jaki sposób poruszamy się po ruchu okrężnym. Jeżeli mamy do czynienia z C12 i A7 to oznacza, że wjeżdżając na rondo mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa wszystkim tym, którzy już na tym rondzie się znajdują, nawet tramwajom!

A jak ma się sprawa z pierwszeństwem tramwaju, który chce opuścić skrzyżowanie z ruchem okrężnym? Zapraszam na kolejny wpis.

Źródło zdjęć: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.