Ćwiczenia kierowcy – 1

W końcu przyszła pora na to abym wam zaproponował serię ćwiczeń dla kierowców ciężarówek. Poniższe ćwiczenia są przeznaczone w szczególności dla kierowców, którzy spędzają od kilku do kilkunastu godzin dziennie za kierownicą. Takie osoby są w szczególności narażone na wszelkie urazy kręgosłupa. Praca kierowcy wiąże się również z wszelkimi bólami stawowo mięśniowymi. Na szczęście ja dbam o swoje zdrowie i staram się ćwiczyć tak często jak mi pozwala czas więc problemy z kręgosłupem są mi obce :).

Jesteście ciekaw jak dbam o formę w podróży? Okazuje się, że są ćwiczenia, które nie wymagają przerywania jazdy. Kierowca może wykonywać wszystkie ćwiczenia w trakcie prowadzenia pojazdu. Sprawdźcie sami!

Ćwiczenia na górną część pleców, barki oraz kark

  • Podczas jazdy należy złożyć dłoń w pięść a następnie umieścić ją na środku tuż za plecami. Plecy dociskamy do oparcia aż poczujemy opór złożonej w piąstkę dłoni. Podobnie robimy z drugą dłonią i tak na zmianę.
  • Drugie ćwiczenie wymaga aby obie dłonie swobodnie położyć na kierownicy. Następnie należy maksymalnie wyprostować ręce tak by bardzo mocno nacisnąć dłońmi kierownicę. W tym samym momencie opieramy plecy na fotel tak mocno aż poczujemy opór ciała. Powtarzamy tą czynność kilkanaście razy.
  • Kolejne ćwiczenie możemy wypróbować podczas krótkiego postoju na światłach czy przed torami. W pozycji siedzącej z opartymi rękami o kierownicę opieramy czoło o obręcz kierownicy. Następnie naciskamy czołem na obręcz kierownicy maksymalnie napinając kark oraz rozciągając stawy. Ćwiczenie również powtarzamy kilkanaście razy.

Kolejna ‚porcja’ ćwiczeń już niebawem :)!

Źródło zdjęć: http://40ton.net/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.