Darracq 200 hp cz. I

Pierwsze samochody sportowe, pierwszy rekord i niesamowite wrażenia zawdzięczamy marce motoryzacyjnej Darracq i jej założycielowi Aleksandrowi Darracq. Mowa o czasach dosyć odległych bo mam na myśli końcówkę XIX wieku. O początkach i pierwszych samochodach możecie przeczytać tutaj, a dzisiaj zapraszam na drugi wpis z tej serii.

images

W momencie, kiedy samochód Darracq przekroczył prędkość 160 km/h w niecałe dwa miesiące później inne marki motoryzacyjne zaczęły prześcigać się w pobijaniu coraz to nowych rekordów. Nie spodobało się to założycielowi marki Aleksandrowi Darrecq, który postanowił stworzyć jeszcze lepszy – mocniejszy sportowy pojazd aby mocno ‚uciec’ od konkurencji. Prace były intensywne ale na nowy, genialny model trzeba było poczekać kilka lat. Dumna ekipa konstruktorów z głównym ogniwem na czele Ribeyrolles’em zaprezentowała swój nowy model światu w 1905 roku.

Nowy Darracq 200 hp to maszyna z silnikiem V8 – 25 l. Samochód powstał dzięki połączeniu dwóch czterocylindrowych silników z pojazdu, który pobijał rekordy w 1904 roku. Nowa siła zapewniła mu ponad 200 koni mechanicznych! Sportowe auto robiło wrażenie – cienkie koła, stożkowe sprzęgło, brak biegu wstecznego, tylny most bez mechanizmu różnicowego oraz dwubiegunowa skrzynia. Genialny samochód z 1905 roku. Problemem wydawałaby się konstrukcja jednak przy takiej budowie gdzie praktycznie w ogóle nie ma karoserii problem nie istniał ;). Jedynym minusem tego samochodu było bezpieczeństwo i brak jakichkolwiek wygód.

Na dalszy ciąg historii Darracq zapraszam już niebawem.

Źródło zdjęć: popularclassics.forumcircle.com, theoldmotor.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.