Długość drogi zatrzymania na suchej nawierzchni asfaltowej

Powoli zaczyna się wiosna, a w związku z tym pogoda w kratkę. Nie przepadam za taką przejściową pogodą bo nigdy nie wiadomo jak się ubrać, a jak człowiek zobaczy piękne słońce i nastawi się, że już będzie ciepło (czyt. dziesięć stopni) to nagle pojawi się śnieg i wracają przymrozki. W związku z tym postanowiłem napisać kilka słów o dostosowywaniu prędkości do suchej i mokrej nawierzchni. Na pewno pamiętacie coś z kursu na prawo jazdy jednak podejrzewam, że konkretne liczby to dla was abstrakcja ;). Na początek na tapetę rzucę drogę hamowania na suchej nawierzchni. Należy pamiętać, że droga hamowania to suma czasu reakcji kierowcy oraz sama droga hamowania. Czas reakcji kierowcy opóźnia drogę hamowania!

Długość drogi zatrzymania na suchej nawierzchni asfaltowej:

  • prędkość 130 km/h – zatrzymanie pojazdu do ok. 136,3 metrów
  • prędkość 120 km/h – zatrzymanie pojazdu do ok. 119,2 metrów
  • prędkość 110 km/h – zatrzymanie pojazdu do 103,4 metrów
  • prędkość 100 km/h – zatrzymanie pojazdu do 88,4 metrów
  • prędkość 90 km/h – zatrzymanie pojazdu do 74,5 metrów
  • prędkość 80 km/h – zatrzymanie pojazdu do 61,7 metrów
  • prędkość 70 km/h – zatrzymanie pojazdu do 50,1 metrów
  • prędkość 60 km/h – zatrzymanie pojazdu do 39,8 metrów
  • prędkość 50 km/h – zatrzymanie pojazdu do 30,4 metrów
  • prędkość 40 km/h – zatrzymanie pojazdu do 22 metry

Jak sami widzicie zatrzymanie samochodu w przypadku nie dużej prędkości 40 km/h może wynosić aż 22 metry! Jest to bardzo dużo i dlatego uważam, że zaostrzenie przepisów jest jak najbardziej słuszne.

Źródło ikony wpisu: tankuj.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.