Kierowcy ciężarówek. Jak dbają o zdrowie?

Dzisiaj będzie ciekawie bo chciałbym się z wami podzielić wiedzą na temat ćwiczeń, które w głównej mierze są skierowane do kierowców ciężarówek.

Jak wiecie, kierowcy tirów spędzają w podróży połowę (albo i więcej) swojego życia. Tak, to prawda. Ja jestem w trasie co najmniej 70% w skali roku. Co warto wiedzieć, te 70% czasu to… siedzenie więc praca kierowcy nie sprzyja zdrowiu i właśnie dlatego tak ważne by wykonywać specjalne ćwiczenia! Obecnie na rynku mamy wiele książek, poradników czy stron zadedykowanych specjalnie dla kierowców dużych samochodów. Pozwólcie, że już za chwilę przedstawię wam serię wybranych ćwiczeń ale zanim to nastąpi najpierw kilka ważnych zasad bez których nie można zaczynać codziennego planu treningowego w pracy!

  • Pierwsza zasada to regularność. Niezależnie od tego jaką pracę wykonujemy, regularność jest najważniejsza. Każdy kierowca musi pamiętać aby codziennie poświęcić co najmniej 15 minut swojego czasu na serię odpowiednich ćwiczeń. To absolutne minimum by utrzymać organizm w dobrej kondycji fizycznej.
  • Kiedy już zabierzecie się do ćwiczeń ważne jest abyście pamiętali, ze ćwiczenia wykonujemy intensywnie. Co to oznacza? Najlepiej ćwiczyć na poziomie 75-85% tętna maksymalnego.
  • Kolejna sprawa to rodzaj ćwiczeń. Niezwykle istotne jest by ćwiczyć różne grupy mięśniowe jednocześnie! Profesjonaliści polecają ćwiczenia wielostawowe.
  • Pamiętamy także o posiłkach PO treningu. Zawsze – niezależnie jak duży posiłek, spożywamy po wykonaniu ćwiczeń.
  • Posiłki spożywamy mniej więcej co trzy godziny i nigdy nie opuszczamy śniadań.
  • W razie nagłego głodu zaleca się zdrowe przekąski.

To na tyle ;). Jesteście ciekaw przykładowych ćwiczeń dla kierowców ciężarówek? Odwiedzajcie mojego bloga!

Źródło zdjęć: bodybuildingadvisor.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.