Logo Forda i jego historia 1/3

Początki marki Ford

Ford jest jednym z największych producentów samochodów na świecie. Od początku powstania firmy minęło już przeszło ponad 100 lat. Znak firmowy Forda jest jednym z najbardziej rozpoznawanych znaków na całym świecie. Firma ciągle rośnie wchodząc na nowe rynki i nowe segmenty motoryzacji dążąc do stworzenia najnowocześniejszych i najlepszych samochodów na świecie. Ford jest jednym z kilku dużych producentów aut, który projektuje samochody o unikatowych wyglądzie (wiem, to ocena subiektywna, ale tak uważam). Świadczą o tym między innymi fani w każdym punkcie globu oraz zadowoleni i wracający klienci – to ma odbicie w sprzedaży, która systematycznie rośnie.

Ford powstał w 1903 roku, głównym założycielem firmy był legendarny Henry Ford. Mimo wielu nieudanych prób biznesowych nie poddał się i otworzył kolejną firmę – właśnie Forda, która odniosła sukces. W szybkim czasie okazało się, że Ford produkuje prawie 50% wszystkich samochodów jakie wówczas były używane w Stanach Zjednoczonych. Firma zyskała bardzo dużą popularność, a pierwszy model, czyli Ford T sprzedawał się jak przysłowiowe „świeże ciepłe bułeczki”.Centennial-Blue-Oval

Logo i jego początki

Zwykle, znaki firmowe przechodzą ewolucję na przestrzeni lat. Nie inaczej było z logiem, które firmowało i firmuje markę Ford. Dzisiejsze logo, które wszyscy dobrze znamy, jest znane również jako „Centennial Blue Oval”. Możemy to przetłumaczyć jako „Stuletni błękitny owal”. Jest to obecnie nam znane logo – zostało ono zaktualizowane w 2003 roku w 100 letnią rocznicę powstania firmy.

Jest to pierwszy odcinek z trzech, w którym przybliżę historię znaku firmowego Forda.

 

» Źródła obrazków: muscularmustangs.com oraz a68k.de

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.