Mój idealny silnik

To nie jest łatwy temat. Rodzajów i typów silników jest co najmniej kilkanaście lub kilkadziesiąt. Do tego dochodzi podział na moc i na pojemność silnika. Nie na tym się jednak będę skupiał – postaram się opisać to czym jest dla mnie silnik idealny i czego od niego oczekuje.

Pierwsza sprawa to spalanie. Idealnie jakby spalanie było równe 0 litrów. Jednak obecna technologia na to nie pozwala. Coś trzeba spalić i tym czymś jest benzyna, ropa, LPG czyli propan butan lub CNG czyli gaz ziemny. Zatem olejmy spalanie – fajnie jakby było jak najniższe jednak to nie jest coś na co będę zwracał uwagę myśląc o silniku idealnym. Pozwolę sobie na porównanie, które odbiega lekko od tematu. Podoba wam się dziewczyna, wizualnie ją oceniacie na wasz ideał – czy bierzecie pod uwagę jej podstawowy koszt życia? To ile wydaje na podstawowe kwestie dotyczące przetrwania czyli jedzenie i picie? Nie. Tego się trzymajmy również w temacie silnika 😉

Moc, parametry i osiągi silnika. To są rzeczy o których myśli większość jak nie wszyscy maniacy motoryzacyjni. Mój silnik idealny powinien mieć sporą moc, być może nawet z lekką nadwyżką która w razie potrzeby pozwoli z niej skorzystać przy wyprzedzaniu lub przyspieszaniu. W liczbach taka moc oscylowała by w okolicach 300-500 koni mechanicznych (KM) i jak ktoś woli kilowaty (kW) to 220-368.

Moment obrotowy. Można by rzec, że standardowo jak najwyższy. Mówiąc o liczba to od 300 do 1000 nanometrów (Nm) to będzie coś co mnie interesuje. Wiem, już krzyczycie, że w zasadzie to tylko silniki Diesla. Kto wie choć to się jeszcze okaże.

Źródło obrazka: pixabay.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.