Niewidziane Mustangi – II

Kontynuując wpis o początkach kultowych samochodów jakimi są Mustangi zabieram się od razu do przedstawienia kolejnych „koncept karów”, na których bazowało pierwsze auto a później cała sławna seria.

Trzydrzwiowe kombi z 1966 roku

Tzw. „wagon” – dzisiaj bardzo popularne sportowe auto. I wówczas planowano kilka koncepcyjnych modeli opartych na tej bryle. Przyznam, że wygląda rasowo i charakternie.

mustang-kombi

Ford Mustang Concept – Allegro II 1967

Druga i kolejna wersja pierwszego pomysyłu gdzie pojawia się nazwa Allegro. Ponownie koncertowo szybki i radosny samochód!

Allegro to pochodzące z języka włoskiego określenie szybkiego tempa w muzyce. Allegro, w muzyce: wesoło, ruchliwie, prędko. Szybkie tempo, pomiędzy allegretto a presto. Także tytuł utworu muzycznego w tym tempie.

Źródło cytatu: wikipedia.org

mustang-allegro-ii

Ford Mustang Concept – Mach 1 1966

Mocarny model z odpowiednią nazwą. Koncpet złożony z kilku pomysłów, przednia część samochód została zapożyczona z wersji z 1963 roku.

mach-1

Ford Mustang Concept – Mach 1 1967

Ulepszona, kolejna wersja Mach 1. Model pokazano na corocznych popularnych targach samochodowych w Detroit. To już te kształty, wróciła maska i przód z modeli kombi. Niska linia nadwozia oraz srebrny wlew paliwa to inspiracji wyścigami samochodowymi.

mach-1-67

Ford Mustang Concept – Mach 2 1967

Generalnie wielka porażka i chwilowe odwrócenie od kształtów z charakterem. Prawdopodobnie jest to efekt eksperymentów stylistyczno ekonomicznych, gdzie mogły pojawić się głosy by auto było bardziej uniwersalne a co za tym idzie by można je sprzedać „zwykłym ludziom”. To nie klasyczne 2+2 tylko dwa miejsca z przodu a silnik z tyłu.

mach-2

Kolejna część narodziny serii Mustang już za kilka dni, cierpliwości! 😉

 

Źródła obrazków: moto.pl, pinimg.com, carstyling.ru, hemmings.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.