Postój na odpoczynek – rozciągamy się ;)

Dobrze, wiecie już jak zaplanować wielogodzinną podróż i na co zwrócić uwagę. Wiecie również jak ważne są postoje podczas podróży i potraficie oszacować jak często robić sobie przerwy więc dzisiaj pójdę o ‚krok dalej’ i zaproponuje wam coś jeszcze ;).

Co robić podczas krótkich przerw? W jaki sposób wspomóc organizm? Czy są specjalne ćwiczenia dla kierowców? Dzisiaj postaram się udzielić wam odpowiedzi na powyższe pytania.

Krótkie postoje dla kierowcy podczas wielogodzinnej podróży samochodem są bardzo ważne o czym miałem już okazję pisać. Wiecie, że warto wykonywać proste ćwiczenia, które mają na celu zrelaksowanie się czy też odprężenie. Równie ważne jest aby zrobić ćwiczenia, które pozwolą na rozluźnienie mięśni!

  1. Przede wszystkim należy pamiętać, że podczas każdego postoju opuszczamy kabinę pojazdu. Wychodzimy z samochodu i porządnie się wyciągamy. Naciągamy mięśnie wyginając ciało w różne strony. Mogą to być zwykłe skłony, próby dotknięcia ulicy, kilka podskoków, kręcenie biodrami oraz naciągnięcie rąk i dłoni. Pamiętajcie, że nie muszą to być specjalne ćwiczenia. Wystarczy, że wykonacie kilka podstawowych ćwiczeń, których nauczyliście się w podstawówce ;). Wszystko po to by organizm otrzymał odpowiednią dawkę tlenu, a mięśnie delikatnie się rozluźniły. Chętnym polecam krótki ale dosyć szybki i energiczny marsz.
  2. Podczas postoju pamiętajcie również aby się odpowiednio nawodnić. Wydaje się nieistotne ale to bardzo ważne! Kilka łyków wody sprawi, że organizm będzie w dobrej kondycji – prawidłowa koncentracja kierowcy podczas długiej podróży jest niezwykle istotna!

Czy jest coś jeszcze co możecie zrobić? Tak 😉 – jest jeszcze jedna rzecz ale o tym napiszę już niebawem!

Źródło zdjęć: youtube.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.